دبستان و پیش دبستانی غیر دولتی حضرت محمد امین(ص)

پایگاه اطلاع رسانی دبستان و پیش دبستانی حضرت محمد امین(ص)

دبستان و پیش دبستانی غیر دولتی حضرت محمد امین(ص)

پایگاه اطلاع رسانی دبستان و پیش دبستانی حضرت محمد امین(ص)

آموزش

سوره توحید

سوره توحید اولین سوره بوده که ما با ان آشنا شدیم و در نماز قرائت میکنیم و اولین سوره ایست که در قرآن کلاس اولی ها تدریس میشود و در قرآن کلاس سومی ها هم در قسمت آموزش نماز آموزش داده می شود.

یک نرم افزار برای آموزش این سوره برای دانش آموزان در وبلاگ قرار داده ام که امیداست بعد از دیدن آن مورد پسندعزیزان واقع بشود اگر ممکن بود نظرتان را راجع به آن بنویسید.

این اتوران شامل چند قسمت مختلف می باشد مثل:قرآئت و تکرار - قرائت و نقاشی - قرائت و ترجمه و شعر

نرم افزار فوق توسط آقای موسوی نویسنده خوش ذوق وبلگ بابا آب داد طراحی شده است که در لینکها پیوند آن وجود دارد.



لطفا باکلیک برروی نظر نظر دهید.

مناسبتهای ملی مذهبی

عید غدیر خم عید امامت و ولایت بر تمامی شیعیان مبارکباد


واقعه غدیر خم

پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله و سلم در سال دهم هجرت برای انجام فریضه وتعلیم مراسم حج به مکه عزیمت کرد. این بار انجام این فریضه با آخرین سال عمر پیامبر عزیز مصادف شد و از این جهت آن را «حجة الوداع » نامیدند. افرادی که به شوق همسفری ویا آموختن مراسم حج همراه آن حضرت بودند تا صد وبیست هزار تخمین زده شده اند.


برای مطالعه کامل مطالب به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

گزارش

روز برفی 90/8/17
برای دیدن عکس ها در اندازه بزرگتر
روی آنها کلیک کنید

و

و

و

و

مناسبت های ملی مذهبی


فرا رسیدن عید سعید قربان عید بزرگ مسلمانان بر تمامی دانش آموزان ؛همکاران؛ اولیاء و عموم بازدید کنندگان محترم مبارک باد.

رویدادهای فرهنگی

باسمه تعالی

همزمان با سراسر کشور انتخابات شورای دانش آموزی در دبستان حضرت محمد امین (ص) با نظم و شکوه خاصی برگزار گردید. در این دبستان  با کاندید شدن تعداد 8 نفر از دانش آموزان ، در روز دوشنبه 9/8/90 راس ساعت 12/30 و پس از نماز جماعت در نمازخانه  انتخابات برگزار شد که با شور و شوق فراوان دانش آموزان همراه بود . در این واحد آموزشی که بانظارت آقای دستنبو نماینده ی معلمان دبستان مدیر ؛معاونان آموزشی و پرورشی مربیان و دیگر آموزگاران و با حضور دانش آموزان پایه های سوم و چهارم و پنجم  با نظم و جدیت خاصی  به انجام رسید .امید است در آینده از نظرات و پیشنهادات شورای دانش آموزی در اداره ی دبستان مذکور استفاده شود ، زیرا فلسفه ی مدرسه محوری هم بر همین مهم تاکید می نماید که در  برنامه ریزی های مدرسه ها به توانایی های خود دانش آموزان توجه و از آرای آنها استفاده شود .

برای دیدن عکس در اندازه بزرگتر بر روی تصویر کلیک کنید

از طرف دبستان توفیق و سربلندی برای دانش آموزان و همکاران محترم دبستان از خداوند منان خواستاریم.

برای دیدن نتایج انتخابات به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب ...

پیوند

باسمه تعالی

خانواده ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین نهاد جامعه بشری محسوب می‌شود و نقش بسیاری در فرآیندهای اجتماعی و بهداشت روانی فرد و جامعه ایفا می‌کند. نقش خانواده در فرهنگ ایرانی بسیار برجسته بوده تا جایی که به درستی می‌توان خانواده را مهم‌ترین رکن جامعه ایرانی دانست.

آموزش خانواده را می‌توان فرآیندی دانست که با توجه به امکانات تربیتی عامی کهبه طور خودجوش درجامعه  وجود دارد، به صورت سازمان یافته  و نظام‌مند عمل می‌کند. زیرا جامعه و خانواده‌ها از نوعی امکانات تربیتی که حاصل مرور زمان و کسب تجربه‌های مختلف در فراز و نشیب زندگی هستند، برخوردار هستند و در واقع آموزش خانواده نه تنها نقطه شروع آموزش تربیتی نیست بلکه نوعی آموزش است که در قالب آن تجربیات علمی اولیا درخصوص برخورد با فرزندان با توجه به نیازهای جدید جامعه ساماندهی می‌شود.

بر همین اساس و باتوجه به این ضرورت مهم؛ دبستان حضرت محمد امین اقدام به برگزاری کلاسهای مدون و منظم سالانه آموزش خانواده نموده است و امیدواریم با حضور پررنگ و مطلق اولیاء گرامی با جدیت کامل ادامه پیداکند و اولین جلسه روز دوشنبه 90/8/9 در دبستان برگزار گردید

.

رویدادهای آموزشی

در طول هفته گذشته با توجه به موضوع کتاب درسی تعلیمات اجتماعی و مفهوم زندگی ایلی و چادرنشینی با هماهنگی آموزگار پایه سوم سرکارخانم نیایی و همکاری دانش آموزان و خانواده های آنان نمایشگاهی از دستاوردهای عملی آنان در سالن دبستان برگزار گردید.

ضمن تقدیر از زحمات این عزیزان , تصویری از نمونه کارهای دانش آموزان در این پست قرار داده می شود.


جهت بزرگ شدن تصویر و کیفیت بهتر برای ذخیره در رایانه خود بر روی عکش کلیک کنید.


مذهب حی

پروفسور هانری کربن فرانسوی:

به عقیده من مذهب تشیع تنها مذهبی است که رابطه ی هدایت الهیه را میان خدا و خلق, برای همیشه زنده نگه داشته و بطور استمرار و پیوستگی ولایت را زنده و پابرجا می دارد.

مذهب یهود نبوت را که رابطه ای است واقعی میان خدا و عالم انسانی,در حضرت کلیم ختم کرده و پس از آن به نبوت حضرت مسیح و حضرت محمد(ص) اذعان ننموده و رابطه ی مزبور را قطع میکند و همچنین نصاری در حضرت مسیح متوقف شد و اهل سنت از مسلمین نیز در حضرت محمد(ص)توقف کرد,و با ختم نبوت در ایشان دیگر رابطه ای میان خالق و خلق موجود نمی داند و تنها مذهب تشیع است که نبوت را با حضرت محمد(ص)ختم شده میداندولی ولایت را که همان رابطه ی هدایت و تکمیل می باشد بعد از آن حضرت و برای همیشه زنده می داند.

به عقیده من, همه ی ادیان حق بوده و یک حقیقت زنده ای را دنبال میکند و همه ی ادیان در اثبات وجود این حقیقت زنده مشترکند,آری تنها مذهب تشیع است که به زندگی این حقیقت, لباس دوام و استمرار پوشانیده ومعتقد است که این حقیقت میان عالم انسانی الوهی برای همیشه باقی و پابرجااست .

ماخذ : ظهور شیعه.


ارتباط با مدرسه

باسمه تعالی  

قابل توجه کلیه بازدیدکنندگان محترم: 

کلیه عزیزان؛اولیاء؛دانش آموزان و همکاران محترم می توانند هرگونه نظر و پیشنهادات خود را  پیرامون دبستان یا  پایگاه اینترنتی مدرسه با پست الکترونیک وبلاگ یا در بخش نظرات اعلام فرمایند.بدین منظور فقط کافی است در مورد هر پست و با کلیک بر روی کلمه نظر ؛در صفحه جدیدی که باز میشود؛ نام یا اسم مستعار خود را وارد کنید و در ادامه در صورت تمایل آدرس ایمیل و آدرس وبلاگ یا سایتتان را وارد کنید و در کادر بزرگ نظرتان را مرقوم فرمائید و بعد کد مشخص شده را در کادر مربوطه وارد کنید و در پایان بر روی کادر قرمز رنگ ارسال کلیک نمائید. کار تمام است .

منتظر پیشنهادات شما عزیزان هستیم  

با امتنان